poniedziałek, 22 września 2008

ODCINEK2 - EKSPRESOWY PORANEK - PLACKI Z SYROPEM JAGODOWYM

Placki:
4 szklanki mąki
3 łyżki stołowe proszku do pieczenia
2 łyżeczki sody oczyszczonej
1 łyżeczka soli
2 łyżki stołowe + 2 łyżeczki cukru

1 jajko
1 szklanka mleka
1 łyżka stołowa roztopionego masła

Wymieszaj suche składniki. Możesz przechowywać je w słoiku na później.

Na każdą szklankę suchej mieszanki, dodaj 1 jako, 1 szklankę mleka i 1 łyżkę stołową roztopionego masła. Lekko wymieszaj.

Na średnim ogniu rozgrzej patelnię.

Na patelnię wlej 1,5 - 2 łyżki stołowe mikstury. Kiedy na placuszku pojawią się bąbelki, przerzuć go na drugą stronę, aż nabierze złoto brązowego koloru. Po ok. 1 min z każdej stron powinno wystarczyć.

Polewa jagodowa:

½ szklanki syropu klonowego
1 ½ szklanki jagód

Do rondla wlej syrop i dodaj jagody, zagotuj.
Gotuj 2-3 min., przelej do dzbanka i podawaj z plackami.

18 komentarzy:

Aga pisze...

Boskie, z jakimikolwiek konfiturami.

madzia pisze...

2 łyżki stołowe + 2 łyżeczki cukru

w przepisie jest tak napisane, ale czego 2 łyzki stołowe???

Unknown pisze...

Pyszne! Mięciutkie, delikatne :) Z dżemem wiśniowym - rewelacja!

Anonimowy pisze...

niebo w gębie. pulchniutkie placuszki, palce lizać, świetne na śniadanie dla dzieciaków!!!

Anonimowy pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Aszraf pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Aszraf pisze...

nie wiem czy dobrze mysle,bo skoro na kazda szklanke suchej mieszanki ma byc 1 szklanka melke, 1 jajo,..itp to skoro sa 4 szklanki maki to wszystko x4?4 jajka to troche duzoo ;/ help

Tsubaki pisze...

2 łyżki stołowe + 2 łyżeczki cukru


Mógłby ktoś napisać Czego 2 Łyżki ?;/...

Unknown pisze...

Ktoś bardzo źle tłumaczy albo przepisuje te przepisy.. Na szczęście mam tą książkę i często korzystam z przepisu więc uzupełniam :)

600 g mąki = 4 szklanki
3 łyżki stołowe proszku do pieczenia
2 łyżki stołowe sody oczyszczonej (można dać mniej spokojnie... soda nie jest za zdrowa)
1 łyżeczka soli
40 gram CUKRU WANILIOWEGO albo caster sugar (to jest zwykły cukier ale taki bardzo drobniutki jak pył, u nas chyba go nie ma - daję waniliowy) - nie wiem czy to faktycznie jest 2 łyżki stołowe i 2 łyżeczki, ale na oko tak.

Generalnie cały urok tego przepisu polega na tym że wszystkie suche składniki wymieszane ze sobą można trzymać gdzieś w pojemniku (jest tego 4 szklanki i trochę) i za każdym razem kiedy najdzie nas ochota na naleśniki, nabieramy z pojemnika szklankę tej "mąki" i miksujemy ją z 1 jajkiem, szklanką mleka i łyżką roztopionego masła. To jest porcja dla dwóch osób, 15-20 małych placuszków. Jeśli chcemy zrobić więcej - bierzemy więcej szklanek mieszanki, jajek, mleka, itd.

Smacznego :)

PS: podana przez Nigellę ilość syropu jagodowego i jagód (z borówkami też można) też jest jak dla pułku wojska :) Na porcję naleśników dla 2 osób biorę 1/4 szklanki syropu albo nawet mniej i zawsze zostaje za dużo...

Maria pisze...

Cukru waniLInowego ;)

Magda pisze...

A czy patelnia powinna byc sucha czy natłuszczona olejem? Dziękuje z góry za odpowiedź :)

Czesuch pisze...

Oglądałam ostatnio program o tych plackach:
magdalena - patelnia ma być sucha, w mieszance masz już roztopione masło.

Ellinael pisze...

"caster sugar (to jest zwykły cukier ale taki bardzo drobniutki jak pył, u nas chyba go nie ma"

cukier puder

Marlena pisze...

Potrzebuje przepis na taki gulasz z kurczaka w kikilce przykryty ciastem francuskim i zapiekany. Ogladalam ostatnio w tv i mam niesamowita ochotke. Jezeli ktos ma to bardzo prosze:)

Tores- pisze...

Hm, w książce jest 400 gram cukru... Aż przyszłam zobaczyć tutaj jeszcze raz, bo zgłupiałam. I ile mam teraz dodać, hę?

dorotade4 pisze...

W książce faktycznie jest 400 g cukru. Zwykle robiłam te placki z przepisu na tej stronie, ostatnio jednak skorzystałam z książki, którą miałam pod ręką... I niespodzianka. Ciasto było rzadkie i lejące, jakby było za mało mąki.
Sądzę, że w książce jest błąd. Należy dać 40, a nie 400 g cukru (lub 2 łyżki + 2 łyżeczki, jak kto woli).
Serdeczne pozdrowienia dla autorki bloga.

Unknown pisze...

"W książce faktycznie jest 400 g cukru" ja mam angielskie wydanie książki i jest 40g :)

a drobniutki cukier jest na naszych półkach sklepowych :) taki bardzo zmielony :) wiem bo kiedyś przypadkiem taki kupiłam :) i nie chodzi o cukier puder...

Natalia pisze...

Wszystko zrobiłam tak jak w przepisie a w środku były surowe a z wierzchu podobne do macy chociaż smażyłam je na małym ogniu ;/

A zamiast jagód zrobiłam truskawki tz. wyciągnęłam parę truskawek z zamrażalnika szybko przepłukałam gorącą woda, pokroiłam na małe kawałki i dodałam cukier. Coś genialnego, truskawki puściły sok i zrobił się przepyszny sos ;)